SEO & SEA in onze branche

SEO staat voor 'Search Engine Optimization' ofwel: zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat je je website verbetert, zodat je beter gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Anders gezegd: je kunt SEO inzetten voor een hogere populariteit van je website en daarmee voor meer bezoekers die klant worden, contactinformatie bij je achterlaten of zich abonneren op je nieuwsbrief.

Denk bijvoorbeeld aan een particulier die meer wil weten over een hypotheek. Stel: je bent specialist is hypotheken, dan wil je deze particulier graag op je website. SEO kan hierbij helpen.

Maak je gebruik van een website van YORON, dan is het fijn om te weten dat je website grotendeels al is geoptimaliseerd. Tenslotte zijn we niet voor niets een specialist voor het leveren van internetdiensten aan financieel advieskantoren!

Zoekmachine-adverteren (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). Daarbij gaat het om de gesponsorde zoekresultaten van zoekmachines.

De belangrijkste eigenschap van zoekmachineadvertenties is dat ze zijn gekoppeld aan een zoekopdracht (intentie), en dus vrijwel altijd relevant zijn voor de zoekopdracht.

In Nederland gaat het met zoekmachine-adverteren in de praktijk om het adverteren met Google AdWords, het advertentieprogramma van Google. De zoekmachine is met ruim 90% veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland.

Hoe werkt het?

YORON heeft voor assurantie-, hypotheek- en pensioen adviesbureau`s het SEA-traject volledig geautomatiseerd. Samen met Uptmz ontwikkelt YORON op de doelgroep toegesneden algoritmen waarmee Google Ads Campagnes worden 'aangestuurd'. De algoritmes zijn zelflerend en worden continue verbeterd.

Het is supereffectief geautomatiseerd adverteren, dankzij de slimste algoritmes én 15 jaar hands-on ervaring. Het is een nieuwe manier van adverteren waar je geen omkijken naar hebt, maar je uiteraard wel volledig de controle over behoudt.

100% geautomatiseerd
Google Ads

Met de SEA-tool kan YORON volledig geautomatiseerde google Ads-campagnes inzetten. Toegesneden op de behoefte van jouw kantoor in de vorm van een allround advieskantoor, een hypotheekkantoor en/of pensioenadviesbureau.

Op deze manier hoef je niet langer zelf aan de knoppen te zitten en hoef je je niet langer te bekwamen in alle ins & outs van Google Ads. Die tijd kun je weer besteden aan je klanten!

 

 

Filosofie
Hou het simpel!

Google's zoekresultaten lijken (véél) op een schap in een supermarkt. Wanneer iemand iets wil kopen, en je staat er niet tussen, loop je omzet mis. Zonde. Dubbel zonde eigenlijk want in één simpele stap, zetten wij je advieskantoor in het virtuele schap.

Zonder ingewikkelde taal, opties en instellingen. Zonder dure consultancy-uren. Gewoon makkelijk in gebruik en jargonvrij.

 

 

Innovatief
Alleen het allerbeste

De kennis achter Uptmz is opgedaan in het beheren van miljoenenbudgetten voor grote A-merken. Waar het spel op het scherp van de snede gespeeld wordt. Die kennis, ondergebracht in de slimme software van Uptmz, gecombineerd met de expertise van YORON, is waarmee je het verschil maakt.

Wij werken zonder tijdrovende consultants waardoor je meer tijd hebt voor alles waar jouw advieskantoor goed in is! Geen updatetelefoontjes, meetings, planningen, praten over het weer, alles gaat vanzelf.

Advertentiebudget

Je kosten zijn beperkt tot een fee van 40% van het advertentiebudget tot € 300,00 per maand. Voor het bedrag wat hierboven komt rekenen we een fee van 10%. Dit is in alle gevallen vele malen goedkoper vergeleken met het inschakelen van een bureau. 

Schakel je een bureau in, dan betaal je, naast het Google Ads budget, óók voor de uren van de consultant. Voor het inhuren van een consultant ben je al snel € 100,00 per uur kwijt.

Voorbeeld bij budget van € 100,00 per maand

  • Kosten beheer via bureau/consultant: € 200,00 (2 uur per maand)
    • beschikbaar advertentiebudget: € 0,00 
    • Met een dergelijk laag budget ben je niet interessant voor een bureau
  • Kosten beheer via SEA-tool: € 40,00
    • Beschikbaar advertentiebudget: € 60,00

Voorbeeld bij budget van € 200,00 per maand

  • Beheer via bureau/consultant: € 200,00 (2 uur per maand)
    • beschikbaar advertentiebudget: € 0,00 
    • Met een dergelijk laag budget ben je niet interessant voor een bureau
  • budget van € 200,00 per maand
    • Beheer via SEA-tool: € 80,00
    • Beschikbaar advertentiebudget: € 120,00

Bestel hier de tool

 

FAQ

Uptmz is een spin-off van Adeptive/Kernel (100% dochter van Postnl). Sinds 2004 actief in online marketing en dagelijks met 180 mensen in de weer voor opdrachtgevers zoals Jumbo, AH, Zeeman, Essent, Postnl en zo voort. Alle kennis, systemen en algoritmes die zij over de jaren hebben opgebouwd zijn nu samengebracht in Uptmz.

De algoritmes van Uptmz zijn zelflerend en worden nu ook 'gevoed' met de content van YORON. Hierdoor kan YORON zeer specialistische algoritmes bouwen en aanbieden aan de onderscheidende financieel advieskantoren.

 

Géén! We zorgen dat na het aanmaken van je account alles vanzelf gaat. Onze algoritmes kunnen alles voor je beslissen, maar het is natuurlijk ook mogelijk om in te loggen en zelf invloed uit te oefenen, bijvoorbeeld op de zoekwoorden waar algoritmen op adverteren.

De hoogte van je advertentiebudget bepaal je helemaal zelf. Vaak zien we dat klanten de eerste maand met een budget beginnen tussen de € 5,00 en € 15,00 per dag. Met deze budgetten heeft het algoritme voldoende budget om met voldoende zoekwoorden te adverteren en te testen. Uptmz weet na deze maand precies welke zoekwoorden het meest effectief zijn voor jouw website. 

Je kunt op ieder moment van de dag het budget zelf aanpassen en inspelen op jouw situatie. 

Je kosten zijn beperkt tot een fee van 40% van het advertentiebudget tot € 300,00 per maand. Voor het bedrag wat hierboven komt rekenen we een fee van 10%. Dit is in alle gevallen vele malen goedkoper vergeleken met het inschakelen van een bureau. 

Schakel je een bureau in, dan betaal je, naast het Google Ads budget, óók voor de uren van de consultant. Voor het inhuren van een consultant ben je al snel € 100,00 per uur kwijt.

Voorbeeld bij budget van € 100,00 per maand

  • Kosten beheer via bureau/consultant: € 200,00 (2 uur per maand)
    • beschikbaar advertentiebudget: € 0,00 
    • Met een dergelijk laag budget ben je niet interessant voor een bureau
  • Kosten beheer via SEA-tool: € 40,00
    • Beschikbaar advertentiebudget: € 60,00

Voorbeeld bij budget van € 200,00 per maand

  • Beheer via bureau/consultant: € 200,00 (2 uur per maand)
    • beschikbaar advertentiebudget: € 0,00 
    • Met een dergelijk laag budget ben je niet interessant voor een bureau
  • budget van € 200,00 per maand
    • Beheer via SEA-tool: € 80,00
    • Beschikbaar advertentiebudget: € 120,00

Je kunt op ieder moment van de dag zelf jouw budget aanpassen. Hierdoor zit je niet vast aan een contract.

Naast het beste resultaat behalen voor iedere euro die je spendeert aan advertenties, helpen wij ook om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken. Je ziet alleen de cijfers die er toe doen, zoals het aantal weergaven, de clicks en de conversies via jouw advertenties. De rest regelen wij voor je.

Vervelend! Dat is iets wat we vaak hebben gehoord en dat is ook precies de reden om ons algoritme onder de aandacht te brengen. De oorzaak die we vaak terugzien is dat veel kantoren verzeild raken in de vele opties die Google Ads te bieden heeft. Ons algoritme zorgt er voor dat je zelf niet meer aan de knoppen hoedt te zitten en op het juiste moment op het juiste zoekwoord met de juiste advertentietekst gaat adverteren. 

En.... het is ook een kwestie van "Schoenmaken, blijf bij je leest".

Het rendement op het Google Ads budget verschilt per website. De juiste investering wordt bepaald met een afnemende grafiek. In beginsel betekent dit dat iedere euro méér automatisch meer rendement oplevert, maar zodra je té veel gaat budgetteren wordt iedere euro meer op een bepaald moment marginaal. (De wet van de afnemende meeropbrengsten).

Ons algortime houdt hier rekening mee en kijkt automatisch voor welk zoekwoord het de kosten waard is meer te budgetteren en voor welk zoekwoord niet.